جایگاه ویژه اهل بیت(ع) در بین اهل سنت/ ترکمن های روستای یانبلاغ شهرستان مراوه تپه بخشی از درآمد زراعت خود را برای زیارت امام رضا(ع) اختصاص می دهند

ارادت به امام رضا(ع) در قلب مراوه تپه

آخوند روحانی، امام جمعه روستای یانبلاغ شهرستان مراوه تپه با اشاره به جایگاه ویژه اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) در بین اهل سنت گفت: عده ای از مردم اهل سنت نیز بخشی از پول زراعت و محصول کشاورزی خود را به نیت زیارت امام رضا(ع) اختصاص می دهند.

آخوند صبرالدین روحانی با تبریک دهه کرامت گفت: امام رضا(ع) یک شخصیت بزرگوار و دوست داشتنی است که در قلب همه انسان های روی زمین جای دارد.

امام جمعه روستای یانبلاغ شهرستان مراوه تپه اگر بخواهیم در خصوص مناقب، منش، علم، تقوا و حلم امام رضا(ع) صحبت کنیم، قلم به دست بگیرمی و بنویسیم و هم نمی توانیم شرح حال زندگی آن حضرت را تمام کرد.

وی ادامه داد: اهل سنت اهل بیت(ع) را در قلبشان دوست دارند و محبت اهل بیت(ع) را در قلبشان ساری و جاری می کنند و در حال ترک کردن دنیا نیز به اهل بیت(ع) متوسل می شوند و می گویند: «یا ربی من با محبت اهل بیت دنیا را ترک کنم».

آخوند روحانی گفت: اهل بیت در بین اهل سنت جایگاه ویژه ای دارند و اسامی تمام ۱۲ امام به خصوص امام رضا(ع) در بین اهل بیت (ع) وجود دارد.

وی با اشاره به زیارت امام رضا(ع) رفتن خود در هر ماه، افزود: ایشان از سلاله پاک رسول الله (ص) آمده است و از اهل بیت مبارک رسول الله است.

امام جمعه روستای یانبلاغ شهرستان مراوه تپه ادامه داد: اهل سنت امام رضا(ع) را بسیار دوست دارند و در جایگاه خاصی دارد و بسیاری از بیمارها در جوار مبارک امام رضا(ع) و در حرم شریف به آن حضرت متوسل می شوند و با واسطه قرار دادن امام رضا(ع) از خداوند تعالی درخواست می کنند.

وی خاطرنشان کرد: عده ای از مردم اهل سنت نیز قسمتی از پول زراعت و محصول خود را به نیت زیارت امام رضا(ع) کنار می گذارند.

آخوند روحانی با اشاره به جایگاه ویژه و محبوبیت امام رضا(ع) در بین اهل سنت، گفت: در میان پسران و دختران ما حضرت معصومه(س)، خحواهر امام رضا(ع) نیز جایگاه بالایی دارد.

وی افزود: نام امام رضا(ع) و حضرت زین العابدین و سایر نام های اهل بیت(ع) در میان اهل سنت وجود دارد و به این امامان محبت دارند.

امام جمعه روستای یانبلاغ شهرستان مراوه تپه اظهارامیدواری کرد: خداوند تعالی محبت اهل بیت(ع) را در قلوب ما ساری و جاری کند و با محبت همان اهل بیت(ع) از دنیا برویم و در روز قیامت مورد شفاعت اهل بیت و لطف و عنایت خدای تعالی قرار گیریم.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.